This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

செவ்வாய், 1 செப்டம்பர், 2020

Vaitheeswaran Koil


Vaitheeswaran Koil is a temple dedicated to Lord Shiva. It is located in Tamil Nadu State. Here, Lord Shiva is known as Vaitheeswaran as he possesses healing properties. It is believing that worshipping Vaitheeswaran koil “God of Medicine” will cure skin diseases. Angaraka (Mars) plays a major role in building strong marital relationships.

Legends of Vaitheeswaran Koil Temple:

According to the legend, once lord shiva was in deep meditation, sweat drops fell on the earth from Shiva’s forehead. A male baby, Angaraka was born out of those sweat drops of Shiva. Lord Shiva healed Angaraka’s skin disease. Later, he became one of the members of Navagraha.

Any devotees visiting the temple must take a dip in ‘Siddsmrita’ before entering the temple. Siddsmrita is a temple tank, it is believing that it has healing properties to heal skin diseases.

It is said that Saptarshi (seven sages) worshipped Lord Shiva in this place.

It is also believed that during the period of Ramayana, Lord Rama along with his brother Lakshman performed final rituals for Jatayu at this place. Ravana killed Jatayu, the vulture king while he tried to rescue Sita from abduction. From that, Jatayu Kundam was forming here.

The temple is cherished by Tevaram hymns of seventh-century Saiva nayanars. Sixty-three Shaivitie Saints sang them in praise of Lord Shiva.

Thiruchandu Urundal is the ashes collect here from Homa Gundam. It is said to have healing properties. Chandan (sandalwood powder) mixed with saffron is another medicine available here.

As Chevvai means red color, devotees have to offer their dal and red arali flowers during pooja. Along with this pepper and salt with jaggery are offering in the Siddhamritam to relieve diseases.

வைத்தீஸ்வரன் கோவில் பொதுவாக நவகிரகங்கள் சந்நிதிகள் ஆயிரத்தைத் தரிசித்த பலன்களை அது இங்கே ஆலயத்து இறைவனாக சிவபெருமான் மேற்கு நோக்கிய சந்நிதியில் அருள்பாலிக்கிறார். மேற்குப் பார்த்த சிவன் சந்நிதியை தரிசித்தால், கிழக்கு பார்த்த சிவன் தரும் என்று சொல்கிறார்கள். எல்லா ஆலயங்களிலும், நவகிரகங்கள் திசை மாறிக் காட்சியளிக்கும். ஆனால் இங்கு சிவபெருமானின் சந்நிதிக்குப் பின்புறம், ஓரெ திசையைப் பார்த்தபடி ஒரே நேர்கோட்டில் பலன்களை பக்தர்களுக்குச் சாதகமாக்கி தோசங்களையும், நோய்களையும் நீக்குவதாகச் சொல்லப்படுகிறது. சிவபெருமானைப் பாடிப் பரவிய, திருநாவுக்கரசு சுவாமிகளின் பாடல் பெற்ற புனித ஸ்தலங்களில் ஒன்றாகப் போற்றப்படும் வைத்தீஸ்வரன் கோயிலின் மற்றொரு பெயர் புள்ளிருக்கு வேளூர். அங்காரகன் என்று சொல்லப்படும் செவ்வாய் பகவான் இத்தலத்தில் வழிபட்டு தமது வெண்குஷ்ட நோய் நீங்கப் பெற்றதாக இப்புனித க்ஷேத்திரத்தின் வரலாறு கூறுகிறது. புள் என்ற சொல்லுக்கு “பறவை” என்று பொருள். “இருக்கு” என்பது “ரிக்” வேத்த்தைக் குறிக்கும். “வேள்” என்பது முருகப் பெருமானைக் குறிப்பிடும். ஜடாயு என்ற பறவையும்,ரிக் வேதமும், முருகப் பெருமானும் வழிபட்ட்தால், இவ்வூர் “புள்ளிருக்கு வேளூர்” என்று அழைக்கப் பெற்றிருக்கிறது. 4448 வகையான நோய்களைத் தீர்த்து, உடலுக்கும், உள்ளத்துக்கும், அமைதி தரும் திருச்சாந்தினை சிவபெருமான் வழங்கி, வாழ்வளிக்கும் காரணத்தால் இத்தலத்து இறைவன் “வைத்தீஸ்வரன்” என்று அழைக்கப்படுகிறார். மருத்துவத்தின் தலைமைப் பீடமாக விளங்கும், இவ்வாலயத்தில் வழங்கப்படும் மருந்தை “திருச்சாந்து” எனக் கூறுகிறார்கள். இவ்வாலயத்திலுள்ள புற்றுமண், அபிஷேக தீர்த்தம், வேப்பிலை, அபிசேக சந்தனம், அபிசேக விபூதி, அபிசேக நெய் ஆகியவற்றைக் கொண்டு “திருச்சாந்து” எனப்படும் சிறு உருண்டைகள் தயாரிக்கப்படுகின்றன. இதனைப் பக்தியுடன் வாங்கி உட்கொண்டால் தீராத நியோய்களெல்லாம் தீரும் என்பது பக்தர்களின் நம்பிக்கையாகும். தோல் சம்பந்தமான நோய் உள்ளவர்களுக்கு “புனுகு” எண்ணெய் கொடுக்கிறார்கள். அதனை உடலில் தேய்த்துக் குளிப்பவர்களின் நியோய் தீர்கிறது. நியோய் தீர்க்கும் நோய் தீர்க்கும் மருத்துவக் கடவுளான தன்வந்திரி பகவானுக்கு, தனிச்சந்நிதி இங்கு அமைக்கப்பட்டுள்ளது. இருப்பிடம்: தஞ்சை மாவட்டம், மயிலாடுதுறையில், இருந்து சிதம்பரம் சாலையில்,15 கி.மீ தூரத்திலுள்ளது.



வெள்ளி, 28 ஆகஸ்ட், 2020

Alangudi-Tamilnadu

Alangudi Guru Sthalam
This temple is situated about 15KM from kumbakonam.It will take 10-15 minutAlangudi Guru Sthalames walk to reach the temple from the bus stop.Autos are also available.
As Guru Bhagavan is related to knowledge & work , this temple is always crowded. Thursday is the day for Guru Bhagavan & offering prayer on that day is good.If you are able to be in the temple say by 5am, then you can quickly complete your prayers.
The main deity here is ABATHSAGAESWARAR & ELAVAR KUZHALI AMMAN. As per the temple procedure, you have to first offer your prayers to KALANGAMALKATHA VINAYAGAR at the entrance,then to Vinayagar at duwajasthambam which is at the right side after entering , then to the main deity, then to Amman & finally to Guru Bhagavan at a separate sannidhi. You have to complete three rounds around the temple covering the main deity, Amman & guru & offer your sastanga namaskaram at duwajastham where a separate clean place is marked for this purpose.
If you wish you can offer special prayer with lighted lamps to get relief from dhosham.

வியாழன், 27 ஆகஸ்ட், 2020

Sooriyanar Temple


Sooriyanar Temple

Sooriyanar Temple is near Kumbakonam, approachable by Kumbakonam - Mayiladuthurai road. It is around 2 km to the north of Aduthurai and the temple is well connected from lower Anicut and Thiruppanandal. Actually, this temple is part of Prananadheswarar temple, Thirumangalakudi, a temple dedicated to Lord Shiva, and Suriyankoil is situated north east from this temple.

According to Markandeya Purana, it Was Brahma who created the Sun, the Lord Suriyan,, to dispel the darkness of the universe. Lord Sun married the daughter of Thuvashta, Sanjeehai also known as Usha. They gave birth to Vaithasumanu, Yaman, and Aswini. As Usha could not tolerate the radiating heat from her husband, Sun, she created a shadow of herself called Sayadevi to be with him and she left him. This Sayadevi is known as Prathyuksha, and she lived with Sun without revealing her true identity. They gave birth to two sons, Savarnimanu and Sani, and a daughter Pathirai.

Lord Sun eventually came to know that the Usha had left him and went in search of her. In a forest, he saw her doing penance in the form of a horse. He convinced her with kind words and took her back with him. These two devis, Usha(Sanjeehai) and Saya from then onwards are always together with the Sun. It can be inferred that 'Usha kalam' the sunrise and 'Saya kalam', the sunset is considered as the two devis.

As per legend to this temple, Sage Kalava Muni was suffering from leprosy. He worshipped all the grahas (planets) begging for a cure. All the nine grahas granted cure to this rishi. Lord Brahmma got angry that in accordance with the orders of Lord Shiva, the planets were created to give the effects of good and evil according to the deeds of the individuals and that the grahas can not grant any boons to a devotee directly. Brahma cursed them to suffer from leprosy disease themselves. The planets came down to a jungle in the Earth, called 'Vellerukku vanam' and performed penance towards Lord Shiva for relief. Lord Shiva appeared before them and said that henceforth they can have their own sthalas and can grace the devotees who worship them.

ஒருவருடைய ஜாதகத்தில் சூரியன் நீச்சம் பெற்று இருந்தாலும் சூரியன் தசை, சூரிய புத்தி நடைபெற்றாலும்,சூரியனுக்குப் பரிகாரம் செய்து கொள்ள வேண்டும். தமிழகத்தில் சூரியனுக்கு மூன்று கோயில்கள் உள்ளன. திருக்கண்டியூர் வீரட்டம் (தஞ்சைக்கு அருகிலும்), திருப்புறவார் பனங்காட்டூர் (விழுப்புரத்திற்கு அருகிலும்), சூரியனார் கோவில் ஆகியனவே அவை.

 






வெள்ளி, 6 ஏப்ரல், 2018

செவ்வாய், 18 ஏப்ரல், 2017

திருமோகூர்

தொழில் மேன்மை பெற – திருமோகூர். இங்கு கருணைக் கடலாக காளமேகப் பெருமாள் காட்சி தருகிறார். திருப்பாற்கடலில் கடைந்தெடுத் அமுத்த்தை தேவர்களுக்கு திருமால் வழங்கிய இடம் தான் திருமோகூர். கோயிலின் தென் மேற்குப் பகுதியில் (கன்னி மூலையில்) சக்கரத்தாழ்வார் சன்னதி உள்ளது. திருமோகூர் என்றாலே நம் நினைவுக்கு வருவது திருவாழி ஆழ்வான் தஎனும் அற்புதப்பெருமான் சக்கரத்தாழ்வாரே ஆவார். முன்புறம் சக்கரத்தாழ்வாராகவும் பின்புறம் யோக நரசிங்கப் பெருமாளாகவும் காட்சி தரும் திருக்கோலம் காண்போரை மெய் சிலிர்க்க வைக்கிறது. நாற்பத்தெட்டு தேவதைகள் சுற்றிலும் இருக்க, ஆறு வட்டங்களுக்குள் நூற்று ஐம்பத்து நான்கு எழுத்துகள் பொறித்திருக்க, பதினாறு திருக்கரங்களிலும் பதினாறு படைக் கலன்கள் ஏந்தி, மூன்று கண்களுடன் காட்சியளிக்கிறார். திருமுடி தீப்பரப்பி, நாற்புறமும் விரவி ஒளிர்கிறது. நரசிங்கப் பெருமாள் நான்குவித சக்ராயுதங்களை ஏந்தி, இப்பெருமாளை ஆறு முறையோ, ஆறின் மடங்குகளிலோ வலம் வந்தால் எண்ணிய செயல்கள் சட்டென்று நிறைவேறுகின்றன. மரண பயம் அறுத்தும், மனோவியாதியை ஒழித்தும், கன்னியருக்குக் கல்யாண மாலை கொடுத்தும், காளையருக்கு வேலை கொடுத்தும், மக்கட்பேறை மட்டிலாது அளித்தும், தொழில் தோல்வியை நீக்கியும் கண் கண்ட தெய்வமாக நரசிம்ம – சுதர்சனப்பெருமாள் அருளாட்சி நடத்துகிறார். இருப்பிடம்: மதுரைக்கு அருகில் உள்ளது திருமோகூர் திருத்தலம்.

திருவிடைமருதூர்.

பிரம்மஹத்தி தோசம் நீங்க – திருவிடைமருதூர். வெவ்வேறு காலங்களில் வாழ்ந்த வீரசேனன் என்ற சிற்றரசனுக்கு வரகுண பாண்டியனுக்கும் அறியாமலேயே பிராமணனைக் கொன்றதால், பிரம்மஹத்தி தோசம் பிடித்துக் கொண்டது. அதனால் அவர்கள் சுய நினைவு இழந்து மன நலம் குன்றி மயங்கி நின்றனர். பல்வேறு ஆலயங்கள் சென்றும், இத்துன்பங்களிலிருந்து விடுபடவில்லை. இறுதியாகத் திருவிடைமருதூர் ஸ்தலம் வந்து, மகாலிங்க சுவாமியை வழிபட்டதினால் விடுபட்டனர். திருவிடை மருதூர் ஆலயத்தில் தோரண வாயிலின் தெற்குப்புறம் சிறிய படிக்கட்டு உள்ளது. அங்கே தேவதை போன்ற உருவம் ஒன்று தென்புறச் சுவரில் உள்ள துளை வழியாகத் தலைவிரி கோலமாக அமர்ந்து முழங்கால் மேல் முகத்தை வைத்துக் கொண்டு , காத்திருப்பது தான் பிரம்மஹெத்தி. பிரம்மஹத்தி மேடையில் உப்பு மிளகு எடுத்து பாதத்தில் போட்டு விட்டு அர்ச்சனை செய்து விட்டுத் திரும்பிப் பார்க்காமல்,மகாலிங்க சுவாமி சன்னதி சென்று,நெய் தீபம் ஏற்றி குடும்பத்தினர் அனைவருக்கும் அர்ச்சனை செய்து விட்டு, திரும்பிப் பார்க்காமல், அம்மன் சன்னதி வழியே வெளியில் செல்ல வேண்டும். மாலை 6 மணி வரை உப்பு சம்பந்தப்பட்ட உணவு சாபிடக் கூடாது. காற்று,உப்பு,நீர் இவற்றின் தன்மைகளை உள் வாங்கும் உப்பு மிளகு காணிக்கையாக்குவதன் மூலம் ஜாதகத்தில் பிரம்மஹத்தி தோசம் உட்பட, அறியாமலேயே ஏற்பட்ட தோசங்கள் பிரம்மஹெத்தியிடம் போய் சேர்கின்றன. கடுமையான பிரம்மஹத்தி தோசத்திற்கு தேவஸ்தான அலுவலகத்தில் ரூ. 500/- செலுத்தி முறையாகப் பரிகாரங்களும் சாதாரண பிரம்மஹத்தி தோசத்திற்கு ரூ 50/- செலுத்தி, எளிய முறையில் பரிகாரங்களும் காலை 7 மணி முதல் 11 மணீக்குள் செய்து கொள்ள வேண்டும். ஆலயத்திறப்பு நேரம்: காலை 5.00 மணி முதல் பகல் 12.30 மணி .மாலை 4.00 மணி முதல் இரவு 9.30 மணி. வழித்தடம்: கும்பகோணம்-மயிலாடுதுறை சாலையில் 20கி.மீ. தொலைவில் உள்ளது.

சனி, 11 ஜூன், 2016

Navagraha Temples in around Chennai

Chennai has its own set of Navagraha Temples located in and around Kundrathur
  • a) Suryan - Agastheeswaram at Kolapakkam
  • b) Moon - Somanatheeswarar at Somamangalam
  • c) Mars - Vaitheeswaran at Poonamalee
  • d) Kethu - Neelakanteshwarar at Gerugambakkam
  • e) Guru - Ramanadeshwarar at Porur
  • f) Sukran - Velleswarar at Mangadu
  • g) Budhan - Thirumeyneeswarar at Kovur
  • h) Rahu - Thirunageshwaram at Kundrathur
  • i) Saneeswarar - Agastheeswaram at Pozhichalur

Other Navagraham Temples

S.NoName of TempleName of DeityLocation (Travel Base)Built aroundNotes/Beliefs
1Kuchanuraan Temple, Sri Mayakoothar Devasthanams, PerungulamAshtamathu Sani(Saturn)Kuchanur (Theni)-Lord Saneeswaran is the main deity in this temple, unlike other temples where he is worshipped either along with other Navagrahams or is worshipped from a shrine that is a part of a bigger temple.[52]
2Saneeswarar TirukkoilSani(Saturn)Tirunaaraiyur a.k.a. Nachiarkoil (Tanjavur)-This temple is a part of the Sri Ramanathaswami Temple at Tirunaaraiyur. It is the only temple where Saneeswaran is worshipped along with his two wives Mandhadevi and Jyeshtadevi (also known as Neeladevi) and his two sons, Maandhi and Kuligan.[53]
3Sri Vasishteswarar TempleGuru(Jupiter)Thenkudi Thittai (Tanjavur)-Sage Vasishtar is said to have worshipped Lord Siva in this temple. Lord Guru is worshipped as Guru Bhagavan from a separate shrine here, unlike in Alangudi where he is worshipped as Dakshinamurthi.[54]

Temples of The Navagrahams

S.NoName of TempleName of DeityLocation (Travel Base)Built aroundNotes/Beliefs
1Suryanaar TempleSurya(Sun)Suryanaar Kovil (Tanjavur)1100 CE[47]This is the only Navagraham temple where the other eight grahams are also present. But, unlike the usual Navagraham arrangement, all other grahams face Surya here[48]
2Agneeswarar TempleShukra(Venus)Kanchanoor (Tanjavur)600-800 CE[49][50]-
3Kailasanathar TempleChandra(Moon)Tingalur (Tanjavur)
4Vaitheeswaran TempleMangala(Mars)vaitheeswaran kovil (nagapattinam)600-800 CE-
5Tirunageswaram Nageswarar TempleRahuTirunageswaram (thanjavur)950 CEThis temple was built by Gandaraditya Chola, son of Parantaka Chola I.[51]
6Tirunallaru Darbaaranyeswarar TempleSani(Saturn)Tirunallaru (Karaikkal)--
7Keezhperumpallam TempleKethuKeezhperumpallam (nagapattinam)--
8Abathsahayeswarar TempleGuru(Jupiter)Alangudi (Thiruvarur)--
9Tiruvenkadu Swetaranyeswarar TempleBudha(Mercury)Tiruvenkadu (nagapattinam)--